Door processen voor het aanmaken, melden en sluiten van support tickets te automatiseren, hoeven supportmedewerkers zelf geen gegevens meer in te voeren en wordt de zichtbaarheid van kritieke informatie voor alle belanghebbenden verbeterd. Hoe kan automatisering uw support-KPI’s verbeteren?

De uitdaging

Snelheid, consistentie en kwaliteit zijn allemaal belangrijke ingrediënten voor het succes van een supportteam. Toch zijn veel processen van het supportteam handmatig en foutgevoelig en nemen ze kostbare tijd van de supportmedewerkers in beslag.

De oplossing en commerciële voordelen

BPA-platform van Orbis Software stelt organisaties in staat om snel en eenvoudig repetitieve processen van het supportteam te automatiseren, zoals het aanmaken van tickets en meldingen en het verzamelen van servicefeedback.

  • Gegevensinvoer hoort tot het verleden en de productiviteit van werknemers neemt toe
  • Responstijden worden verkort en de klantenservice verbetert
  • De brede zichtbaarheid van belangrijke gegevens wordt gerealiseerd

Het aanmaken van support tickets automatiseren

De snelheid en kwaliteit van uw reactie op een supportticket dat via de bedrijfswebsite is ingediend, is van cruciaal belang voor de reputatie van uw bedrijf. Toch verwerken veel supportmedewerkers nog steeds handmatig supporttickets die via email of telefoon binnenkomen. Deze aanpak is traag, kostbaar en foutgevoelig.

BPA-platform van Orbis Software kan automatisch binnenkomende supporttickets vastleggen, een ticket aanmaken en deze toewijzen aan een supportmedewerker. Dit maakt een einde aan handmatige gegevensinvoer, verkort de responstijden en verbetert de klantenservice.

Statuswaarschuwingen voor supporttickets automatiseren

Statusgegevens van supporttickets kunnen door veel belanghebbenden worden gebruikt. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om de klant op de hoogte te houden van een ticketstatus, maar een interne accountmanager of supportteammanager kan de informatie evengoed nuttig vinden. Het kan een tijdrovend en arbeidsintensief proces zijn om alle belanghebbenden op de hoogte te houden van deze informatie.

BPA-platform van Orbis Software kan automatisch updates van supporttickets aanmaken en verzenden via e-mail, sms of in een formeel rapport naar klanten, accountmanagers of managers van supportteams. Dit verlaagt de kosten en zorgt voor een brede zichtbaarheid van belangrijke gegevens.

Verzoeken om klantonderzoek automatiseren

Bedrijven die luisteren naar en reageren op de echte meningen van klanten, presteren beter dan hun concurrenten. Toch slagen veel bedrijven er niet in om voldoende tijd te besteden aan de verspreiding van enquêtes en de daaropvolgende gegevensanalyse.

BPA-platform van Orbis Software kan automatisch enquêteverzoeken naar klanten sturen na een zakelijke gebeurtenis zoals bijv. het afsluiten van een supportticket. Het zal dan tevens resultaten verzamelen en verspreiden onder mensen en systemen en zo een volledig beeld geven om zakelijke beslissingen op te baseren.

One tool, Countless Solutions

Orbis Software biedt met het innovatieve RPA Platform de oplossing voor al je vraagstukken omtrent integratie en procesautomatisering. Zonder maatwerk of codeerkennis integreer je vrijwel ieder gewenst systeem, softwarepakket of applicatie met elkaar middels drag’n’drop. Denk aan ERP-systemen, CRM-systemen, webshops, marketplaces, koeriersdiensten, marketingtools en nog veel meer. De standaard beschikbare Documenten- en Rapportagesoplossing is er voor je interne rapportages en met de Alerts & Notificaties functionaliteit zorg je ervoor dat je altijd, overal en real-time op de hoogte blijft van kritische bedrijfsprocessen. Met de web-based Workflows kun je al je bedrijfsprocessen, hoe complex ze ook zijn, volledig zelf inrichten, uitvoeren en beheren en de web-based Portalen zorgen voor een soepele uitwisseling van informatie zowel intern als extern. Ontdek hoe Orbis Software ook jouw organisatie kan helpen door prestaties te verbeteren, efficiëntie te verhogen en kosten te besparen.

Je hebt zojuist een artikel gelezen in de categorie Blogs | Informatie Technologie | Integratie & Synchronisatie | Klantenservice & Helpdesk | Operations | Portal Platform | Retail- Detailhandel. Maandelijks publiceren we diverse blogs & ebooks. Wil je niets missen van alle nieuws dat we je willen vertellen? Volg ons dan op LinkedIn! Op onze website vindt je meer blogs & ebooks over Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages en Alerts & Notificaties.

Heb je een vraag?

Ons support- en salesteam staat voor je klaar.

Geautomatiseerde Support Tickets 1