Oplossingen voor jouw retail- of detailhandel

Voorraadbeheer en klantenservice verbeteren en bestelprocessen stroomlijnen

Ontdek de voordelen die jouw retail-/ detailhandel kan behalen door handelingen tussen eCommerce-winkels, EPOS-systemen, magazijnen en logistieke diensten te automatiseren of door AVG aan te pakken met selfservice portalen.
Retail- & Detailhandel oplossingen - Voorraadbeheer en klantenservice verbeteren en bestelprocessen stroomlijnen

Retail softwareoplossingen voor een compleet end-to-end bedrijf

Ben je op zoek naar softwareoplossingen voor de detailhandel om je orderbeheerprocessen te stroomlijnen, de tijd van bestelling tot levering te verkorten en de zichtbaarheid van voorraadniveaus te vergroten? Of ben je op zoek naar software voor retailbeheer om de klantenservice te verbeteren en de winst te vergroten?

De retail-oplossingen van Orbis Software bieden jou alle tools die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat alle relevante gegevens in real-time worden gedeeld en om jouw orderbeheerprocessen te automatiseren, administratiekosten te verlagen en klanttevredenheid te verhogen.

      Real-time informatie delen via webportalen, sms of e-mail
      Verbetering van de klantenservice
      Systemen aan elkaar koppelen en gegevens automatisch synchroniseren
      Geen dure maatwerkoplossingen
      Handmatige tijdrovende acties eenvoudig automatiseren

Welke systemen wil je integreren?

RPA Platform is de all-in-one oplossing voor integratie en procesautomatisering. Geen maatwerk meer, maar één platform met oplossingen voor ieder proces.

Onze tools in de praktijk

Veelvoorkomende processen waarmee onze automatiseringstools de retail- en detailhandel hebben geholpen

  • eCommerce-integratie Shopify, Magento, WooCommerce, Amazon, bol.com enz.
  • ERP en boekhoudsoftware integratie b.v. SAP, Exact, Microsoft, SYSPRO, Unit4, Visma en nog veel meer
  • Portalen voor klantretouren en garantiebeheer
  • Leveranciersportaal
  • Koeriersdienstintegratie met alle toonaangevende services, b.v. PostNL, DHL, DPD, FedEx, TNT en UPS
  • Automatisering van processen voor het uitvoeren van verkooporders, inclusief picklijsten en verzendlabels
  • Automatisch EPoS-systemen bijwerken met prijswijzigingen
  • Voorraadmeldingen: te hoog, te laag, korte houdbaarheid
Orbis Software Integratie oplossingen voor erp systemen
Orbis Software Integratie oplossingen
  • Het automatiseren van rapportages met betrekking tot verkopen, voorraadniveaus, voorraadverliezen en voorraadkrimp
  • Webshops bijwerken met details en prijzen van producten die momenteel op voorraad zijn
  • Automatiseren van e-mail en sms-berichten naar klanten zoals 'Uw goederen zijn verzonden'
  • E-mailmarketingintegratie (MailChimp, HubSpot etc.) om loyaliteitsprogramma's, verkooppromoties en langzaam bewegende voorraad campagnes te automatiseren
  • Automatische distributie naar winkels van seizoenproducten, prijswijzigingen, verwijdering van verkoopaankondigingen, levering, enz.
  • Bewaking van de prijzen van concurrenten om jouw organisatie te helpen kostenconcurrerend te blijven

Interessante blogs & ebooks

Raak geïnspireerd wat RPA Platform voor jouw bedrijfsvoering kan betekenen. Maandelijks publiceren we diverse blogs en ebooks.

5 redenen om handmatige handelingen in uw bedrijf te automatiseren middels RPA; een softwarerobot

5 redenen om handmatige handelingen in uw bedrijf te automatiseren middels RPA; een softwarerobot

Door Robotic Process Automation (RPA) in te zetten worden bedrijfsprocessen die vaak saai, tijdrovend, foutgevoelig en terugkerend zijn, eenvoudig overgenomen door een softwarerobot. De robot zelf is niet zichtbaar, maar het effect van zijn werk wel. De robot werkt foutloos en 24/7 door. Door gebruik te maken van RPA bespaart een organisatie veel tijd en geld. Daarnaast verhoogt het de productiviteit van medewerkers omdat zij hun tijd niet meer hoeven te besteden aan saaie, terugkerende handelingen maar juist aan zaken die echt belangrijk zijn, zoals het maken van beslissingen op basis van de automatisch verzamelde data.

Lees meer
Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal

Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal

Met de globalisering van het bedrijfsleven en de snelheid waarmee de competitieve omgeving kan veranderen, zijn organisaties steeds vaker op zoek naar manieren om diverse bedrijfsprocessen efficiënter te laten verlopen. Uw klanten krijgen steeds meer specifieke informatiebehoeften en doen zaken steeds meer digitaal. Dit verwachten zij ook van hun leveranciers. Het wordt steeds meer noodzakelijk om informatie 24/7 met elkaar te delen en uit te wisselen. Wanneer u in deze behoeften wilt voorzien en tevens uw bedrijfsprocessen efficiënter wil laten verlopen, worden met name een klantportaal ingezet. Dit blog vertelt meer over “Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal”.

Lees meer
De voordelen van een automatisch rapportageproces

De voordelen van een automatisch rapportageproces

De processen rondom de generatie en distributie van documenten en rapportages in een organisatie gebeuren veelal nog handmatig. Denk bijvoorbeeld aan rapportages ter ondersteuning van de sales- en marketingafdeling, maar ook financiële rapportages. Organisaties verzamelen vaak handmatig nog de berg aan interne systeemdata en converteren deze data vaak ook nog handmatig naar leesbare en dus bruikbare rapportages. Hoe vaak per dag maak jij of je medewerkers en collega’s nog handmatig Excel-lijsten, Word-documenten met overzichten of notities? Zijn deze gevuld met gegevens uit verschillende systemen? En hoeveel tijd kost dit? Stel je eens voor dat al deze handmatige processen volledig automatisch zouden verlopen.

Lees meer
Tags: