Eenvoudig koppelen en synchroniseren

Eenvoudig integreren met FedEx

Met onze FedEx integratie automatiseer je het verzendproces, track ’n trace mailings en verkort je orderverwerkingstijden. Daarnaast koppel je FedEx eenvoudig middels drag’n’drop aan diverse eCommerce-, ERP-, of andere systemen.
FedEx koeriersdienst integreren

Staat jouw gewenste oplossing er niet bij? Vaak is een integratie wel mogelijk!

De mogelijkheden van onze FedEx Integratie

Middels onze FedEx Integration Tool kun je eenvoudig gegevens ophalen (lezen) uit je FedEx omgeving en eenvoudig gevalideerd gegevens (terug)schrijven.
  • Automatisch aanmaken en printen van FedEx labels met de ordergegevens uit gekoppelde systemen.
  • De mogelijkheid om te kiezen uit alle FedEx verzend- en bezorgopties.
  • Automatisch versturen van leveringsnotificaties met het FedEx track and trace nummer.
  • Automatisch doorsturen van je verzendopdrachten naar FedEx.
  • Automatisch verwerken van de leveringsstatus in gekoppelde systemen.
Orbis Software Integratie oplossingen voor logistieke systemen

De voordelen van onze FedEx Integratie

Met deze koppeling automatiseer je in slechts enkele klikken al je dataverkeer van en naar FedEx. De FedEx Integratietool is één van de vele RPA oplossingen van RPA Platform en is uitgegroeid tot een ‘standaard’ voor het automatiseren van arbeidsintensieve processen en integratievraagstukken.

  • Je hebt geen technische kennis nodig.
  • Nieuwe integratiefunctionaliteiten van FedEx worden automatisch toegevoegd in de koppeling.
  • Handmatige, tijdrovende en foutgevoelige processen kunnen eenvoudig geautomatiseerd worden middels drag’n’drop.
  • Informatie altijd en overal in al je systemen up-to-date zonder handmatige en dubbele invoer.
  • Een directe verbetering van orderverwerktijden.
  • Door een soepel en geautomatiseerd verzendproces een verhoging van de klanttevredenheid.
Onze klanten over de FedEx Integration tool:
"RPA Platform helpt ons ook om kosten te drukken. Wij hebben een het proces geautomatiseerd die controleert of pakketpost ook briefpost kan worden en die de verzendwijze en de verzendkosten geheel automatisch aanpast."
Hans Wilbrink – Mconomy B.V.

Meerdere vervoerders, één oplossing

Een web-based verzendoplossing voor al je e-commerce verzendbehoeften

Het handmatig aanmaken van verzendetiketten is vaak tijdrovend en foutgevoelig. De standaard oplossingen werken vaak niet geïntegreerd met een ERP systeem. Dus zou het dan niet mooi zijn als verzendetiketten automatisch afgedrukt worden vanuit je ERP systeem? Alle benodigde gegevens zijn daar immers al ingevoerd.

Shipping Solution is het eerste web-based labelprogramma dat je volledig naar eigen wens kunt koppelen met je ERP systeem. Zo kun je moeiteloos jouw verzendingen afhandelen en automatisch verzendetiketten vanuit het ERP-systeem genereren.

Shipping Solution - Automatisch verzendetiketten vanuit je ERP-systeem

Jouw persoonlijke aanbod

Iedere automatiseringswens is weer anders. Om je de beste prijs te geven hebben we wat meer informatie van je nodig. Klik op onderstaande knop, vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.

Wil je meer weten?

Vertel ons kort welke FedEx processen jij graag wilt automatiseren met deze FedEx Integration tool. We laten je binnen 15 minuten zien hoe snel en eenvoudig dit is.

Veelgestelde vragen over onze FedEx integratie

Wat is een FedEx integratie?

Een FedEx integratie omvat de koppeling van FedEx met een scala aan interne en externe applicaties. De flexibele FedEx integratietool van Orbis Software automatiseert bijvoorbeeld het aanmelden van orders, het printen van verzendlabels en het ophalen, verwerken en versturen van track & trace informatie. Zo worden automatisch gegevens gesynchroniseerd tussen FedEx en bijvoorbeeld een ERP-systeem zonder handmatige handelingen van medewerkers. Onze FedEx API-connector is een bewezen en kosteneffectieve oplossing waarmee je standaard en complexe integraties kunt creëren met de veelzijdige koeriersdienst oplossing FedEx.

Hoe kan ik een API-koppeling met FedEx maken?

De FedEx Integratietool van Orbis Software maakt communicatie tussen BPA Platform en de FedEx API mogelijk. Alle communicatie maakt gebruik van XML. Je gebruikt de tool om BPA Platform-gegevens toe te wijzen aan FedEx-objecten en -bewerkingen. Bewerkingen zoals ADD, UPDATE, GET en DELETE worden ondersteund voor een verscheidenheid aan bedrijfsobjecten, zoals orders, klantgegevens en track & trace.

Kan ik Shopify of WooCommerce koppelen met FedEx?

BPA Platform kan eenvoudig FedEx met Shopify of WooCommerce integreren. Ook een integratie met andere toonaangevende eCommerce-systemen is mogelijk, zoals Magento, Amazon, Bol.com, enz.

Welke mogelijkheden biedt een API-koppeling met FedEx?

De mogelijkheden van de FedEx Integratie oplossing van Orbis Software zijn eindeloos. Een aantal voorbeelden:

  • Automatisch bestellingen uit je webshop of ERP-systeem plaatsen bij FedEx.
  • Geautomatiseerd printen van verzendlabels.
  • Automatisch verwerken van track & trace gegevens in een klantenportaal en eCommerce-oplossing.
  • Geautomatiseerde leverings- en track & trace meldingen per e-mail of sms naar de klant verzenden.
  • Levering statussen automatisch bijwerken in het ERP-systeem en webshop.
  • Automatisch aanmaken en distribueren van picklijsten, leveringsrapporten en andere vereiste rapporten of documentatie.

Wat zijn de voordelen van een FedEx integratie?

De voordelen van het gebruik van de FedEx tool van Orbis Software zijn onder meer:

  • Vermijden van repetitieve (handmatige) gegevensinvoer en bijbehorende menselijke fouten.
  • Aanzienlijke verbetering van de verzend- en orderverwerktijden.
  • Verlaging van de operationele kosten en de noodzaak om tijdelijke seizoen medewerkers aan te trekken.
  • Verbetering van de bedrijfsproductiviteit.

Met welke systemen kan ik FedEx integreren?

De FedEx oplossing kan met honderden applicaties, webservices en systemen integreren zoals:

Hoeveel kost een FedEx integratie?

De FedEx integratie oplossing van Orbis Software start bij €100,- per maand. Deze prijs is sterk afhankelijk van de wensen en eisen die aan een integratie gesteld worden. Wil je weten wat een integratie voor jouw organisatie gaat kosten? Neem dan gerust contact met ons op via +31 40 290 1640 of stuur ons een bericht.

RPA Platform
One Tool, Countless Solutions

RPA Platform is een drag’n’drop oplossing voor procesautomatisering, onder te verdelen in 5 categorieën; Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages, Alerts & Notificaties en Workflows & Portalen. De FedEx integratie maakt deel uit van Integratie & Synchronisatie. BPA Platform is altijd nodig om een integratie op te zetten.

Orbis Software Integratie oplossingen
De voordelen van een automatisch rapportageproces

De voordelen van een automatisch rapportageproces

De processen rondom de generatie en distributie van documenten en rapportages in een organisatie gebeuren veelal nog handmatig. Denk bijvoorbeeld aan rapportages ter ondersteuning van de sales- en marketingafdeling, maar ook financiële rapportages. Organisaties verzamelen vaak handmatig nog de berg aan interne systeemdata en converteren deze data vaak ook nog handmatig naar leesbare en dus bruikbare rapportages. Hoe vaak per dag maak jij of je medewerkers en collega’s nog handmatig Excel-lijsten, Word-documenten met overzichten of notities? Zijn deze gevuld met gegevens uit verschillende systemen? En hoeveel tijd kost dit? Stel je eens voor dat al deze handmatige processen volledig automatisch zouden verlopen.

Lees meer