Interview

BrainSys aan het woord over ons partnership

6 maart, 2024

Bij Orbis gaan we graag langdurige samenwerkingen aan. Zo werken we al sinds 2009 samen met BrainSys, dat is uitgegroeid tot een waardevolle partner binnen het partnernetwerk van Orbis Software.

BrainSys is expert op het gebied van ERP en complementaire oplossingen voor productie- en servicebedrijven. De consultants hebben jarenlange ervaring en specialistische kennis van de branche waarin hun klanten actief zijn. Hierdoor weten ze hoe processen bij producerende bedrijven lopen en hoe deze te automatiseren.

We kregen onlangs de mogelijkheid om met Bauke Dijkstra - één van de consultants van BrainSys die al jarenlang met onze producten werkt - te praten over onze samenwerking. Hij vertelde hier het volgende over:

BrainSys aan het woord over ons partnership 1

Bauke Dijkstra
Lead Technical Consultant vertelt:

Even voorstellen...

Ik ben Bauke Dijkstra en werk sinds 2010 bij BrainSys. Daar ben ik inmiddels Lead Technical Consultant. Bij onze klanten wordt de software van Orbis veel ingezet. Ik werk dan ook dagelijks met de software van Orbis.

En waar zet je onze producten voornamelijk voor in?

De voornaamste uitdagingen waarbij we de producten van Orbis Software inzetten, zijn bij het automatiseren en integreren van financiële, human resources en logistieke processen binnen productie en servicebedrijven.

Kun je een voorbeeld geven van een project waar Orbis onmisbaar was?

Voor één van onze klanten hebben we de communicatie tussen het (externe) magazijn en de transporteur efficiënter gemaakt. Vanuit het ERP-pakket worden verkooporders aangemaakt voor de specifieke transporteur. We genereren per transporteur een vooraankondiging van de op te halen verkooporders van vandaag en morgen in CSV-formaat en uploaden deze naar de SFTP-server van de transporteur. Daarnaast worden van alle definitieve leveringen zowel een PDF-bestand als een CSV-bestand aangemaakt en ook deze bestanden worden direct naar de SFTP-server verzonden.

Het resultaat is nu dat er vooraf veel minder handmatig werk verricht wordt en dit zorgt voor een aantal voordelen. Het zelf maken van een Excel-overzicht en het handmatig versturen van alle pakbonnen per e-mail is bijvoorbeeld niet meer nodig. Ook is de communicatie vele malen sneller en accurater. Bovendien voorkom je het dubbel invoeren van wijzigingen en het maken van fouten bij invoer.

Wat zijn jouw ervaringen met de Orbis producten in het algemeen?

Met BPA Platform automatiseren we bij onze klanten alles wat maar mogelijk is. Bedenk het en het kan nagenoeg altijd. Daarnaast maken we bij klanten ook gebruik van de Shipping Solution waarmee het mogelijk is om automatisch bij een levering in het ERP-pakket labels aan te maken bij bijvoorbeeld DHL, FedEx, UPS & PostNL om deze vervolgens af te drukken in het magazijn.

Hoe ervaar jij het partnership tussen BrainSys en Orbis?

De samenwerking met Orbis verloopt echt fantastisch. Rick is voor sales altijd direct bereikbaar en Roel & Bobby werken perfect samen als team als support. Zo heb ik vaak binnen 10 minuten een oplossing voor een probleem dat ik niet direct zelf kan oplossen.

Ik ben ook erg blij met de snelheid van het oplossen van bugs en de snelheid van het beschikbaar maken van licenties.

De samenwerking met Orbis verloopt echt fantastisch. Rick is voor sales altijd direct bereikbaar en Roel & Bobby werken perfect samen als team als support.

Ben je een reseller of producent van software oplossingen? En ben je benieuwd naar wat een samenwerking met Orbis Software jou kan bieden?

One tool, Countless Solutions

Orbis Software biedt met het innovatieve RPA Platform de oplossing voor al je vraagstukken omtrent integratie en procesautomatisering. Zonder maatwerk of codeerkennis integreer je vrijwel ieder gewenst systeem, softwarepakket of applicatie met elkaar middels drag’n’drop. Denk aan ERP-systemen, CRM-systemen, webshops, marketplaces, koeriersdiensten, marketingtools en nog veel meer. De standaard beschikbare Documenten- en Rapportagesoplossing is er voor je interne rapportages en met de Alerts & Notificaties functionaliteit zorg je ervoor dat je altijd, overal en real-time op de hoogte blijft van kritische bedrijfsprocessen. Met de web-based Workflows kun je al je bedrijfsprocessen, hoe complex ze ook zijn, volledig zelf inrichten, uitvoeren en beheren en de web-based Portalen zorgen voor een soepele uitwisseling van informatie zowel intern als extern. Ontdek hoe Orbis Software ook jouw organisatie kan helpen door prestaties te verbeteren, efficiëntie te verhogen en kosten te besparen.

Je hebt zojuist een artikel gelezen in de categorie Blogs | Boekhouding & Financiën | Groothandel & Distributie | Klantenservice & Helpdesk | Productie | Professionele Diensten. Maandelijks publiceren we diverse blogs & ebooks. Wil je niets missen van alle nieuws dat we je willen vertellen? Volg ons dan op LinkedIn! Op onze website vindt je meer blogs & ebooks over Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages en Alerts & Notificaties.

Heb je een vraag?

Ons support- en salesteam staat voor je klaar.

BrainSys aan het woord over ons partnership 2