Orbis Klantcase

van Duyvenvoorde

Het motto van onze klant van Duyvenvoorde flowers & plants is: maatwerk, persoonlijke aandacht en goede service. Om dit motto te kunnen blijven waarmaken zorgen zij ervoor dat handmatige, tijdrovende en foutgevoelige processen in hun bedrijf goed geautomatiseerd zijn. Dit doen zij samen met Orbis Software.

Tijd om kennis te maken

In deze klantcase laten we u kennismaken met de firma Van Duyvenvoorde flowers & plants. We spreken met Koos Mark, hoofd financiën. Koos: “Mijn naam is Koos Mark, ik werk bij Duyvenvoorde een groot exportbedrijf in bloemen en planten. Ik ben hoofd financiën, dus ik ben eigenlijk verantwoordelijk voor alle financiële administratieve processen. En ik probeer gewoon alles wat geautomatiseerd kan worden wil ik ook doorautomatiseren.”

Van een probleem naar de oplossing

Welke problemen/uitdagingen deden zich bij jullie voor en waar zochten jullie een oplossing voor? Koos: “Wij kopen actief op de klok en elke dag komen daar een aantal klokfacturen van en die werden voorheen eigenlijk allemaal met de hand geboekt. De nut en de noodzaak was er gewoon om een proces te hebben dat dat volledig geautomatiseerd geprocessed kon worden.”

Hoe projecten ontstaan

Hoe ontstaat zo’n project/process en hoe hebben jullie dit aangepakt? Koos: “We kwamen toch echt wel vanuit, ‘ok we hebben een leuk idee’, vaak was dat of een consult of van tevoren polsen ‘kunnen we daar wat mee?’. Vaak was dat eigenlijk al niet meer een discussie ‘kunnen we het?’, maar het is eigenlijk van ‘hoe gaan we het doen?’. En de dusdanige projecten waren bij ons wel zo van ‘ik huur een consultant in voor 4 uur en we kijken ff waar we komen’. Dat bleek eigenlijk al dat we heel snel in dat proces konden gaan bouwen.”

Kennis & kunde bij de hand

Hoe snel hebben jullie dit probleem weten aan te pakken? Koos: “Het prettige van Orbis en zeker met de developers en consultants aldaar, dat daar heel goed mee samen te werken valt. We verzinnen iets, doen een consult en het is klaar. Zo gaat dat eigenlijk. In een uur of twee heb je een volwaardige taak c.q. applicatie draaien waarvan je heel veel profijt kan hebben.”

Wat levert het uiteindelijk op?

Inmiddels is het enige tijd geleden dat we samen deze processen voor jullie geautomatiseerd hebben. Als je nu terugkijkt, wat heeft dit jullie dan opgeleverd? Koos: “Wij zitten op de financiële administratie met 2,5 fte voor een bedrijf als dit waar normaal 6 -7 man zitten. Als ik alle processen nu terug zou moeten draaien, handmatig, dan kan ik 2-3 man gaan aannemen, minimaal om dat te gaan doen.”

De samenwerking met Orbis

Als je de samenwerking met Orbis in een paar zinnen mag samenvatten, hoe heb je dan deze dan ervaren? Koos: “Orbis is gewoon een prettig bedrijf om mee samen te werken, intuïtief, taken zijn snel te bouwen, kundige consultants die gewoon van niets eigenlijk heel snel iets kunnen bouwen. En je bedrijfsprocessen optimaliseren en versnellen op een heel makkelijke en prettige manier. Daarvoor moet je echt bij Orbis zijn en ik denk dat er geen ander pakket is die dat eigenlijk zou kunnen doen.”

Heb je een vraag?

Ons support- en salesteam staat voor je klaar.

Orbis