Orbis Knowledge Base

Exact Globe Integration Tool error: 80040154 Class not registered

Categorie├źn

Vragen?

Heb je een vraag voor onze supportafdeling? Ga dan naar onze portal en stel ze gerust!

Bij het draaien van taken waarin gebruik gemaakt wordt van de Exact Globe Integration Tool kan de melding “80040154 Class not registered” naar voren komen waarbij ook de GUID “{ED365F0E-4DF8-4CD7-A389-4BFE6C281C92}” vermeld wordt in de foutmelding. Dit probleem komt meestal naar voren bij nieuwe installaties van de Exact Globe Integration Tool, of na een migratie van een bestaande BPA Platform omgeving naar een nieuwe server.

Symptomen

Bij dit specifieke probleem horen onderstaande symptomen:

  • Er wordt een BPA Platform Taak uitgevoerd waarin een Exact Globe Integration Tool stap aanwezig is.
  • Er staat op de server omgeving waarop BPA Platform staat geen (werkende) Exact Globe Client ge├»nstalleerd.
  • Wanneer er meerdere taken zijn dit de Exact Globe Integration Tool gebruiken zal deze specifieke foutmelding in al deze taken naar voren komen.

De geretourneerde foutmelding is zeer specifiek voor dit probleem. Wanneer men bovenstaande foutmelding heeft kan men ervan uitgaan dat dit knowledgebase artikel van toepassing is.

Oplossing

De GUID “ED365F0E-4DF8-4CD7-A389-4BFE6C281C92” hoort bij het object “CSSDKConnect.SDKConnect”, een onderdeel van de SDK van Exact Globe. De Exact Globe Integration Tool maakt gebruik van de Exact Globe SDK voor de communicatie met Exact. Voor de correcte werking van de Exact Globe Integration Tool is het daarom noodzakelijk dat de Exact Globe SDK aanwezig is op het systeem waarop de BPA Platform Server Service draait. Effectief betekent dit dat een werkende Exact Globe Client installatie op deze server aanwezig moet zijn.

Wanneer een Exact Globe Client installatie aanwezig is op deze machine, controleer dan of deze correct in kan loggen op de Exact Globe administratie die door de tool aangesproken wordt. Wanneer dit het geval is en men desondanks deze foutmelding nog krijgt is het probleem normaliter dat de Exact Globe Client niet juist geregistreerd is. In dit geval is het raadzaam om de DLL’s van de Exact Globe Client opnieuw te registreren. Start hiervoor de Exact Installer op met het volgende commando: “wsetup.exe /RO:1”, waarbij de “/RO:1” parameter ervoor zorgt dat enkel de DLL’s opnieuw geregistreerd worden. Herstart na registratie van de DLL’s de server opnieuw op.

Orbis