Orbis Knowledge Base

Hoe kan men afbeeldingen toevoegen in een email die door BPA Platform verstuurd worden?

Categorie: BPA Platform

Categorieën

Vragen?

Heb je een vraag voor onze supportafdeling? Ga dan naar onze portal en stel ze gerust!

Er zijn in principe twee manieren om (eenvoudig) een afbeelding in een mail op te nemen:

Externe afbeelding:
De eerste mogelijkheid is om de afbeelding op een externe server te zetten, en in de mail met IMG HTML tags een link te maken naar deze afbeelding. Bij de "src=" parameter geeft u daarvoor (bijvoorbeeld) de link https://www.orbis-software.nl/maingfx/logo.gif mee. Als de mail dan verzonden wordt, wordt bij het openen van de mail de afbeelding geladen. Nadeel is wel dat (bijvoorbeeld) outlook eerst toestemming vraagt om externe afbeeldingen te laden.

Afbeelding met mail meesturen:
Een tweede optie is om de afbeelding in de mail zelf mee te sturen. Om dit te doe, onderneem je de volgende stappen:

  • Open de Send Message (SMTP) stap.
  • Klik op "Attach" => "Add".
  • Klik op "Static Attachment" => "Import File"
  • Browse naar de afbeelding in kwestie, en geef deze op.

BPA Platform zal de afbeelding in de SMTP stap integreren, en deze meesturen met de mail zelf. In de HTML stap kun je vervolgens een HTML IMG tag gebruiken om deze afbeelding weer te geven. Bij het "Src=" gedeelte geef je hiervoor de Attachment Name van de afbeelding die je meegegeven hebt. BPA Platform zal bij het versturen van de mail deze afbeelding dan samen met de mail sturen, en de afbeelding zal bij het openen van de mail direct laden. In de HTML stap zie je echter wel een rood kruisje (Dit omdat de afbeelding pas een stap verder geladen wordt).

Overigens importeert BPA Platform bij een import van een mail automatisch de afbeeldingen, maar deze zijn dan niet zomaar te wijzigen. Bij de bovenstaande methode kunt u met de knop "Update" bij de toegevoegde file eenvoudig een nieuwe versie van een logo selecteren, indien dit gewenst is.

Orbis