B2B eCommerce Platform

Lanceer je webshop in 3, 2, 1…

Met de opkomst van het internet is de snelheid van onze zakelijke transacties enorm toegenomen. Een moderne, gebruikersvriendelijke webshop is een vereiste om concurrerend te blijven. Jouw klanten verwachten directe inzage in je producten en voorraden en willen op ieder gewenst moment kunnen bestellen. Bovendien willen zij zicht houden op hun orders en geïnformeerd blijven over de afhandeling daarvan.

Het inrichten en onderhouden van een webshop kan echter een tijdrovende bezigheid worden. Terwijl je veel van de benodigde gegevens al in een ERP systeem hebt vastgelegd.

Zou het niet mooi zijn als je op basis van de gegevens uit je ERP systeem automatisch een webshop kunt genereren die volledig voldoet aan jouw wensen?

B2B eCommerce Platform - De e-commerce oplossing voor al je B2B-behoeften

Flexibel en snel live

Alles wat je nodig hebt om online te verkopen

Met ons B2B eCommerce Platform beschik je in een handomdraai over een moderne en professionele webshop die voldoet aan de eisen en wensen van jouw organisatie. Middels ons B2B eCommerce Platform kun je jouw webshop flexibel inrichten. Je bepaalt zelf de “look and feel” en definieert eenvoudig aanbiedingen en klantspecifieke prijzen en assortimenten.
B2B eCommerce Platform - Flexibel en snel live

Werkt samen met je interne systemen

B2B eCommerce Platform werkt samen met een diversiteit aan ERP systemen waaronder Exact Globe, SAP Business One en MS 365 Business Central. Door gebruik te maken van de geavanceerde technologie van BPA Platform is integratie met je ERP systeem zeer eenvoudig. Hierdoor is de webshop binnen enkele dagen volledig operationeel en zijn de gegevens in je webshop consistent met je ERP systeem.

Ons B2B eCommerce Platform is in nauwe samenwerking met onze klanten ontwikkeld en in de praktijk getest. De “best practices” zijn in de huidige versie verwerkt.

Lage ontwikkelkosten & kort implementatietraject

De e-commerce oplossing voor al je B2B-behoeften

Automatisch inlezen van orders in het ERP systeem

Een van de belangrijkste functies van een webshop is natuurlijk dat de weborders automatisch in het ERP systeem terechtkomen. Ons B2B eCommerce Platform maakt hiervoor gebruik van taken binnen BPA Platform. Het inlezen van nieuwe orders kan hierbij op verschillende manieren en momenten geschieden, maar wordt altijd afgehandeld via een BPA taak.
B2B eCommerce Platform - Automatisch inlezen van orders in het ERP systeem
B2B eCommerce Platform - Klanten toegang geven tot je webshop

Klanten toegang geven tot je webshop

Om in de webshop in te loggen ontvangen jouw klanten een inlognaam en een wachtwoord. Dit kan volledig automatisch afgehandeld worden. Binnen het ERP systeem hoef je alleen maar aan te geven dat je de klant toegang wil geven tot de webshop. Nadat een klant is ingelogd, kan deze zijn eigen gegevens inzien en eventueel aanpassen. Ook afleveradressen van een klant zijn binnen de webshop bekend, want deze gegevens worden automatisch mee-gesynchroniseerd.

Meerdere contactpersonen per klant en zijn eigen prijsafspraken

Het B2B eCommerce Platform biedt de mogelijkheid om meerdere contactpersonen van een klant toegang te geven. De hoofdcontactpersoon (van een klant) kan eventueel een eigen assortiment samenstellen waaruit de collega’s kunnen en mogen bestellen. Ook is het mogelijk dat iedere klant zijn eigen prijsafspraken ziet en inzicht heeft in alle orders met bijbehorende status. Zelfs het downloaden van facturen via de webshop is een functionaliteit dat ons B2B eCommerce Platform ondersteunt.
B2B eCommerce Platform - Meerdere contactpersonen per klant en zijn eigen prijsafspraken
B2B eCommerce Platform - Ondersteuning van HGS-structuur voor artikelen

Ondersteuning van HGS-structuur voor artikelen

Aan ieder artikel kan een HGS-structuur gekoppeld worden. HGS staat voor een indeling te weten: Hoofdgroep, Groep en Subgroep. Met deze indeling zijn artikelen snel en gemakkelijk te vinden in de artikelnavigatie van de webshop. Het B2B eCommerce Platform ondersteunt een standaard HGS-structuur tot 3 niveaus. De webshop biedt een uitgebreide zoekfunctionaliteit, waarbij een gebruiker een woord of een deel van een artikelnummer invoert om een artikel te vinden. Filteren op merk is ook mogelijk. Al deze extra kenmerken worden in het ERP systeem aan een artikel toegevoegd en door middel van een standaard BPA taak gesynchroniseerd met de database van de webshop.

Gebruik van standaard prijslijsten, kortingscodes en staffelkortingen voor alle of specifieke klanten

Binnen de webshop is het mogelijk om artikelen waarvoor een aanbieding van toepassing is, extra aandacht te geven. Je kunt aanbiedingen bijvoorbeeld aan de linkerzijde van het scherm tonen, maar het is ook mogelijk om de aanbiedingen als startpagina te tonen. Iedere klant ziet zijn eigen prijzen. Is hierbij de prijsafspraak lager dan de aanbiedingsprijs, dan wordt hier rekening mee gehouden en wordt de laagste prijs op dat moment toegepast. Ook aanbiedingsartikelen en prijsafspraken worden hierbij centraal beheerd in het ERP systeem en door middel van een standaard BPA taak gesynchroniseerd met de webshop.
B2B eCommerce Platform - Gebruik van standaard prijslijsten, kortingscodes en staffelkortingen voor alle of specifieke klanten
B2B eCommerce Platform - Persoonlijk assortiment

Persoonlijk assortiment

Binnen de webshop is het voor iedere klant mogelijk om een “eigen” assortiment samen te stellen uit alle beschikbare artikelen. De hoofdcontactpersoon van de klant kan bij iedere contactpersoon die hij toegang geeft tot de webshop aangeven of hij uit alle artikelen kan bestellen of uitsluitend uit het eigen assortiment. Het is mogelijk om één persoonlijk assortiment per klant aan te leggen.

Bestellen uit webshop, assortiment of orderhistorie

Bestellen kan op verschillende manieren. Men kan het gewenste aantal invoeren bij de artikellijst of het artikeldetailscherm. Deze artikelen worden vervolgens in de winkelwagen geplaatst. Ook kan een nieuwe bestelling vanuit een historische order worden gemaakt. Dit is gemakkelijk wanneer een klant een bij- of herhaalbestelling wil plaatsen. Wanneer een klant klaar is met bestellen kan door de keuze ‘uitchecken’ de bestelling worden afgerond. Vervolgens wordt de bestelling door middel van een BPA taak ter afhandeling in het ERP systeem gezet. De webshop houdt rekening met eventuele order- of transportkosten. Ook kan een klant een afwijkend afleveradres invoeren en een betaalwijze selecteren. De webshop houdt de standaard betaalwijze aan zoals die in het ERP systeem is vastgelegd en ondersteunt de betaalwijzen zoals op rekening, eenmalige incasso, rembours, vooruitbetaling, maar ook de meeste on-line betaalwijzen zoals creditcard, Paypal en iDEAL.
B2B eCommerce Platform - Bestellen uit webshop, assortiment of orderhistorie
B2B eCommerce Platform - Order- en factuurhistorie

Order- en factuurhistorie

Binnen het B2B eCommerce Platform is het mogelijk om allerhande informatie uit je ERP systeem aan de klant te tonen. Orderinformatie geeft inzicht in alle lopende en/of historische orders, ook als deze rechtstreeks buiten de webshop zijn geplaatst. Aan de hand van de status van de order kan een klant zien wanneer hij deze de bestelling kan verwachten.

Eenvoudig koppelen met andere systemen

Ons web-base B2B eCommerce platform is heel eenvoudig te integreren met bestaande systemen. BPA Platform en onze Integration Tools maken het mogelijk om snel en eenvoudig een koppeling te realiseren. Zo blijft data in je webshop altijd up-to-date en zijn handmatige synchronisaties voorgoed verleden tijd.

Operationeel in slechts 4 stappen

Ga live met het meest complete en veelzijde B2B eCommerce Platform

Voorbereiden van het ERP Systeem

B2B eCommerce Platform maakt gebruik van de gegevens uit je ERP systeem. Jouw ERP systeem is dus leidend. De gegevens uit het ERP systeem worden automatisch gesynchroniseerd met de database van je webshop.

Koppelen met het ERP Systeem

Het B2B eCommerce Platform synchroniseert niet alleen met de stambestanden uit het ERP systeem maar schrijft ook gegevens terug in het ERP systeem. Denk hierbij aan nieuwe debiteuren die zich aanmelden via de webshop of nieuwe orders die via de webshop geplaatst worden. BPA Platform kan aan vrijwel ieder ERP systeem gekoppeld worden.

Jouw eigen “Look and Feel”

Je webshop is in uiterlijk en bedieningsgemak gemakkelijk af te stemmen op jouw wensen. Hoe en waar wil je de artikelnavigatie geplaatst hebben? Wil je voorraden tonen in de webshop? Wil je de artikelen met een kleine afbeelding tonen of uitsluitend in een lijst? Al dit soort zaken zijn binnen de instellingen van de webshop gemakkelijk te definiëren.

Starten!

Nadat de inrichting is voltooid, wordt de synchronisatie met het ERP systeem gestart. Op dat moment wordt de database van de webshop gevuld met de actuele situatie uit het ERP systeem. Een BPA Platform taak zorgt er vervolgens voor dat de database van de webshop automatisch gesynchroniseerd wordt met het ERP systeem. Andere taken zorgen ervoor dat nieuwe orders in het ERP systeem ingelezen worden, orderbevestigingen verstuurd worden, etc. Je kunt vervolgens binnen het ERP systeem aangeven welke klanten een inlognaam en een wachtwoord voor de webshop dienen te ontvangen en de webshop is gereed voor gebruik!
   Lage ontwikkelkosten & kort implementatie-traject
   Automatische synchronisatie van klanten en artikelen tussen je webshop en ERP systeem
   Klantspecifieke prijsafspraken worden automatisch doorgevoerd
   Klantspecifieke assortiment definiëren
   Webshop sluit eenvoudig aan bij jouw huisstijl
   Eenvoudig aanbiedingen en kortingen doorvoeren
   Orders vanuit de webshop worden automatisch ingelezen in het ERP systeem
Onze klanten over de B2B eCommerce Platform koppeling:

Wij maken in Exact de selectie welke artikelen op de webshop geplaatst moeten worden. Er wordt 2x per dag gesynchroniseerd en alles wordt automatisch aangepast. Wij kunnen dus heel gemakkelijk zelf artikelen aan de webshop toevoegen of eraf halen. - Rob Vink - Vink Verf

Jouw persoonlijke aanbod

Iedere automatiseringswens is weer anders. Om je de beste prijs te geven hebben we wat meer informatie van je nodig. Klik op onderstaande knop, vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.

Wil je meer
weten?

Wil je zien of integreren en automatiseren echt zo gemakkelijk is als we zeggen? We laten het je graag binnen een kwartiertje zien. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden! Of download de brochure.

B2B eCommerce Platform 1

RPA Platform
One Tool, Countless Solutions

RPA Platform is een drag’n’drop oplossing voor procesautomatisering, onder te verdelen in 5 categorieën; Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages, Alerts & Notificaties en Workflows & Portalen. De B2B eCommerce Platform koppeling maakt deel uit van Integratie & Synchronisatie. BPA Server is altijd nodig om een integratie op te zetten.

Integratie & Synchronisatie

Integratie van applicaties, systemen en web-services middels een eenvoudig drag’n’drop platform.

Documenten & Rapportages

Bergen aan data automatisch in rapportages gieten en op een efficiënte manier distribueren.

Alerts & Notificaties

Automatisch en real-time notificaties en alerts ontvangen en verzenden waar en wanneer jij dit wil.

Web-based Workflows

Al je bedrijfsprocessen, hoe complex ze ook zijn, volledig zelf inrichten, uitvoeren en beheren.

Web-based Portalen

Creëer met Portal Platform eenvoudig web-based klant-, medewerkers- en leveranciersportalen.

B2B eCommerce Platform 2